DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Perakende Yönetimi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
LOG 561
Güz/Bahar
3
0
3
7.5
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Yüksek Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu ders, temel teorik bilgilerin ve başarılı perakende yönetimi uygulamaların sunulması yoluyla, öğrencilerin perakende yönetimi konusunu anlamalarını sağlamayı amaçlar. Bu ders ayrıca, perakende endüstrisindeki gelişmemelerin değerlendirilmesini ve perakende endüstrisinin ekonomideki öneminin anlaşılmasını sağlar.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Temel perakende yönetimi kavramlarını tanımlayabilir,
  • Perakendecinin ve zincir üyelerinin perakende tedarik zincirindeki rolünü tanımlayabilir,
  • Perakende yönetimi sürecini anlatabilir,
  • Perakende sektöründeki güncel sorunları tartışabilir.
Ders Tanımı Bu ders öğrencilerin, perakende yönetimi kavramlarını ve teorilerini değerlendirebilmeleri ve bunların sektördeki uygulamalarının ne şekilde olması gerektiğini anlamalarına olanak tanır. Bu ders ayrıca, dinamik perakende çevresinin ve perakendeciler tarafından uygulanan stratejilerin öğrenciler tarafından kavranmasını sağlar. Perakende pazarlama karması ile ilgili konuların tartışılması yoluyla öğrencilere, perakendecilerin rekabetçi ve sürekli değişmekte olan perakende çevresinde hangi başarılı stratejiler ile ayakta kaldıklarını kavrama fırsatı verir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Perakendecilerin tedarik zincirindeki rolünün anlaşılması
3 Perakende sektörü, perakende yönetimi kavramı ve perakendeci çeşitlerinin anlaşılması Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 1 & 6
4 Perakende yönetiminde pazar bölümlendirme ve konumlandırma kararları/Değişen satın alma yönelimleri Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 2 & 3 & 7
5 Perakende yer seçimi kararları Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 9 & 10
6 Perakende mağaza tasarımı Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited.Bölüm 14 & 15 & 18
7 Perakende yönetiminde fiyatlama kararları Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 17
8 Perakendede mevsimsellik Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited. Bölüm 18 & 19 & 20
9 Çok kanallı perakende yönetimi ve dijitalleşme Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır.
10 Perakendecilikte güncel sorunlar Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır.
11 Covid-19 sonrası perakendeciliğin geleceği Vakalar ve materyaller öğretim ekibi tarafından sağlanacaktır.
12 Proje destek buluşması
13 Sunumlar (Bölüm 1)
14 Sunumlar (Bölüm 2)
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final sınavları
Ders Kitabı

Berman, B., Evans, J.R. and Chatterjee, P., 2018. Retail management: a strategic approach. Pearson Education Limited.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Ayers, J.B. and Odegaard, M.A., 2017. Retail supply chain management. CRC Press.

 

Fernie, J. and Sparks, L. eds., 2018. Logistics and retail management: emerging issues and new challenges in the retail supply chain. Kogan page publishers.

 

Rabolt, N.J. and Miler, J.K., 1997. Concepts and cases in retail and merchandise management. Fairchild Books.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
25
Proje
2
25
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
3
70
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
15
5
75
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
-
-
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
15
Proje
2
8
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
30
    Toplam
199

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Eğitim süresince edindikleri bilgi ve beceriler ile kendi profesyonel değerlerine, bağlı oldukları kuruma ve lojistik sektörünün gelişimine katkıda bulanabilmeli, kurum ve sektördeki değişimi yönetebilmeli. X
2 Lojistik ve tedarik zinciri yönetimi alanındaki güncel işletme ve teknoloji uygulamaları ile analiz ve strateji geliştirme yöntemleri hakkında yetkinliğe sahip olmalı. X
3 Aldıkları disiplinlerarası dersler ile tedarik zinciri yönetimini bilgi teknolojileri ve yenilikçi süreçler ile birleştirerek fırsatlar yaratabilmeli. X
4 Küresel lojistik ve tedarik zinciri konuları üzerinde çalışarak yaratıcı çözümler geliştirme ve proje yönetimi bilgisini kullanarak bunları hayata geçirme yeteneklerini edinmeli. X
5 Problem ve vaka analizi tabanlı öğrenme ile etkin bir lojistik ve tedarik zinciri yönetimi için gerekli bilgi, beceri ve yetkinlikleri edinmeli. X
6 Lojistik ve tedarik zinciri süreçlerini yönetim bilimi bakış açısı ve analitik yaklaşımlar kullanarak inceleyebilmeli, ilgili kavram ve fikirleri bilimsel yöntemlerle analiz edebilmeli, verileri yorumlayabilmeli ve değerlendirebilmeli. X
7 Akademik alanda çalışmalara devam ediyorlarsa lojistik uygulamalarıyla ilgili yeterli bilgi sahibi olmalı; sektörde çalışıyorlarsa kavramsal konularda yeterli donanıma sahip olmalı. X
8 Araştırma alanı kapsamında uygun araştırma sorularını belirleyebilmeli, bu alanda gerekli yöntemleri kullanarak etkin bir çalışma yürütebilmeli ve araştırma sonuçlarını sektörde veya akademik alanda uygulayabilmeli. X
9 Kişisel ve mesleki yetkinliğini güncel tutabilmek için çalıştığı sektörle ilgili değişimleri takip edebilmeli ve gerektiği durumlarda kendini geliştirebilmeli. X
10 Aldığı sektör odaklı eğitim sayesinde, lojistik ve tedarik zinciri konularında alanlarında uzman kişiler olmalı. X
11 Yurtiçi ve yurtdışı doktora çalışmalarına devam edecek donanıma sahip olmalıdır. X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest